Dagens fråga




Det beror helt på hur våra liv ser ut då och hur gammla dom är helst skulle dom nog vilja ha en hund eller katt och om vi kan skaffa det då skulle dom nog få det haha men då är jag helt medveten om att jag kanske får ta största ansvaret och om jag inte var villig att göra det skulle dom aldrig få ett husdjur.

Som första husdjur blir det nog en hamster :D

Kanske ska säga att jag hade två hamstrar som liten en var familjens hon kröp bakom spisen och gjorde illa tassen så henne fick vi avliva :(
Sen fick jag en egen hamster Wilma henne älskade jag jätte mycket.

Råttor kommer dom absolut inte få skaffa dom är ganska läskiga haha
Hade en ögenråtta som hette Pelle han bet mig så honom skulle vi lämga tillbaka då rymde han i djuraffären och när dom skulle fånga honom tappade han en bit av svansen äckligt va! :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Håller med! Hamster känns ganska smidigt som ett första husdjur! ;D

2010-07-02 @ 11:08:53
URL: http://unikaulrika.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag skulle nog välja en katt, hund eller en häst om h*n är tillräckligt gammal. Hatar små gnagare, hade själv kanin som liten det var inte det roligaste! :)

2010-07-02 @ 11:19:41
Postat av: bella

alexander har redan ett husdjur en kissekatt han fanns med innan alexander va på tänkt hehe =)

2010-07-02 @ 12:51:05
URL: http://www.metrobloggen.se/2blir3
Postat av: Maya

Haha vilken lätt fråga! Lätt RÅTTOR! :P

Har ju haft 4 stycken!

2010-07-02 @ 21:47:29
URL: http://januarimamma.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Angående veckansblogg inne hos mig!



Nu har det gått 2 dagar och jag har nu kommit underfund med att det är SKIT svårt att dela ut poäng för mig varje dag och speciellt till en 1a och en 2a, i alla kategorier. Har funderat lite och kommit fram till att jag tänker ändra lite på hurvida jag kommer dela ut poäng. Detta gör jag för min och finalisternas skull. Jag får lättare att dela ut poäng och finalisterna behöver inte bry sig om att det vart ute en dag och bloggat noll för det kan man ta igen en annan dag. Jag kommer INTE att dela ut poäng varje dag utan poängutdelningen sker när "veckan" är slut.



Så reglerna kommer se ut såhär:



Efter veckans slut så kommer jag dela ut 60p, 30p, 20p, 15p, 10p, 5p, 4p, 3p, 2p, 1p. Vad den ena finalisten får beror på hurvida den uppdaterat, varierat sina inlägg, fångat läsarens intresse och vad den skrivit om. Sen räknas dessa poäng ihop med rösterna och då kommer en vinnare att koras :) Den som får 60p är alltså den som presterat bäst i ALLA KATEGORIER och därefter så är det den som kommit 2a, 3a osv.



FÖRLÅT för att jag ändrar såhär när det redan är igång men jag tror att det kommer bli bäst för både mig och alla finalister. Jag kommer att följa era bloggar i prick en vecka till så att dessa dagar som redan gått inte går till spillo. Har ni några funderingar så är det bara att säga till! Kram!

2010-07-03 @ 10:02:19
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Katt!

Katter är så lättskötta så barn klarar av det så länge de är någolunda gamla för det. Ge mat, rensa kattlådan (det kanske du/ni vuxna kan göra dock tills barnet kan ta mer ansvar) och ge kärlek! :)

2010-07-03 @ 20:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0