Lite uppdatering + frågor

Från och med tisdag blir det bättre med uppdatering i morgon ska jag köra halkbana å jag är borta från 9-4 sen åker vi direkt hem.
På tisdag ska Antonio på dagis tror jag vi får se.

Men nu slänger jag in lite frågor här

När klassas du som förälder?

Jag tycker att man blir förälder när ens barn födds tycker inte man räknas som mamma bara för att man är gravid.
Jag kallade mig själv knappast tvåbarnsmamma när jag väntade Isabel utan jag blev tvåbarnsmamma dagen hon föddes.

Hur många gånger under en månad är det rimligt att man som förälder går ut på krogen och skffar barnvakt åt sina barn?


Själv skulle jag aldrig kunna gå ut varje dag eller ens en gång i månaden.
Jag och min man har varit ute på krogen en gången sen Antonio föddes.
Jag känner att det inte är värt att lämna ungarna och skaffa barnvakt bara för att jag ska ut och supa.
Men sen att gå ensam med min man på en mysig middag skulle jag kunna göra det känns lite mera värt det.
Själv tycker jag att det är konstigt att man som förälder ens känner att man behöver gå ut en gång i veckan eller varannan vecka då kan jag känna lite att man inte riktigt är mogen att vara förälder för att man inte kan ge upp något så enkelt och obetydelselöst.

Hur ofta badar/duchar ditt barn?

Oj oj det är väldigt olika men varannan dag om det funkar med båda barnen.
Det kan ju bli lite krongligt när dom badar inna dom ska sova så vill inte den ena sove eller så vaknar den ena men vi försöker varannan dag.

Tror du att många föräldrar jämför sina barn? och varför?

Ja det tror jag absolut i alla fall första gångs föräldrar då kanske man är osäker på vad som är rätt för barnets ålder.
Sen finns det ju som som verkligen sktyter om sina barn och det är väl inte heller så bra det är klart att man tycker att ens egna barn är bäst men det kan lätt gå till överdrift .

Hur länge har du längst varit ifrån dina barn?


Isabel har jag varit ifrån en vecka men det var verkligen inget jag ville och jag mår jätte dåligt över att jag behövde vara det men det var när hon låg på sös på neo och jag var förkyld så jag fick verkligen inte träffa henne på en hel vecka.
Antonio har jag varit ifrån ett dygn som längs tror jag kanske en dag och två nätter när Isabel låg på neo och sen en annan gång när Bel låg på sjukhus.

Så ingen av gångerna har varit frivilliga och jag känner inte heller att jag har något behov av att vara ifrån mina barn heller.
Inte just nu i alla fall dom är ju fortfarande små.

Svara gärna ni med!



Kommentarer
Postat av: michelle

så fin blogg! :)

&söta barn:D

2010-08-15 @ 20:39:27
URL: http://miichellealmqviiist.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen.

2010-08-16 @ 11:10:34
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Ebba

Allt bra? :)

2010-08-16 @ 13:21:27
URL: http://bissmanebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0