Dagens fråga/or 22 augusti 2010

Vågar du klä ditt ditt barn i alla färger som finns?

Jag skulle för det första inte säga våga för det är inte vad det handlar om i mitt fall.
Jag tycker inte att killar ska ha rosa kläder och så är det bara  och jag bryr mig inte ett skit om ni tycker att killar kan ha vilken färg som hels för min son får inte ha det och jag tror knappast att han kommer att hata mig när han blir stor eller sitta och gråta för att han inte får ha rosa kläder på sig!
Sen tycker jag att det är otroligt fult med kläder om har massa olika färger och motiv så det är också ett big no no för båda barnen.

Skulle du kunna vägra ditt barn en vaccination?

Nja be beror väl på om den absolut inte är nödvändig så skulle jag inte göra det men som tex svininfluensan vaccinet fick Antonio eftersom att det var så stor och att riskera att han faktiskt kunde dö om han inte fick det så var det ett ganska självklart val även om det fanns risker med det också.


Men det finns ju inget vaccin som är helt nödvändigt om man ska se det så alla vaccin som dom får på bvc tex bara för att man inte tar dom betyder det ju inte att man får den sjukdomen.
Precis på samma sätt som med svininfluensan det är ju inte säkert att han skulle fått den och dött bara för att han inte fick sprutan men det är lixom inte värt att chansa det tycker i alla fall inte jag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0