Några saker jag inte fattar

det är föräldrar som ens kan tänka tanken att ställa sina barnvagnar precis framför dörrarna på bussen.
Idag när vi skulle åka och träna så var det ett par med två barnvagnar som ville på bussen, men våran vagn och en rulator stod i vägen men killen sa till sin tjej att dom skulle ställa båda vagnarna framför.
När det var folk som sa till så sa han bara att det var den andra bussen dom försökte komma på, men så klart fick dom inte åka med.
Jag fattar bara inte att man inte förstår att det är farligt.

En annan sak är också folk på tunnelbanor, det finns ett ställe att ställa barnvagnar på och det är ju innanför dörren och så står det en i varje hörn så försöker man gå på och i vissa fall så vill folk inte flytta på sig även om man ber snällt, så folk med barnvagnar ibland måste ställa sig i mitten med vagnen, helt sjuk.

En sak till också som stör mig riktigt mycket, det är när det står en barnvagn ivägen i en butik eller på ett fik eller så, då finns det vissa mammor som tar sig friheten att flytta på vagnen bara så där i stället för att be föräldern flytta vagnen, för oftast så finns ju förälden i närheten.
Det tycker jag är riktigt respektlöst!


Haha den här mössan hittade jag också i går och i morse när Antonio skulle till dagis hittade vi inte hans vanliga så han fick ha den här jätte fina mössan:D (jätte fula)



Kommentarer
Postat av: Plutten

Jag håller med dej sååå jääävla mycket i det du säger! O det gör jag inte för att jag tycker att dom är irriterande eller så, utan jag tycker inte om det för det handlar om säkerhet!!! Ta exempelvis trapphus, där SKA det finnas och BRUKAR finnas barnvagns/cykelrum där barnvagnar ska stå. MEN! Likförbannat står dom i trappuppgångarna. Och det är en enoooormt stor brandrisk. Mycket respektlöst det med. Man tycker att föräldrarna borde tänka lite mer. Det handlar inte om att dom är irriterande, det handlar om att dom inte inser att det som dom gör är "farligt"...

2010-04-12 @ 22:43:43
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Malin & Oliver

Angående att man flyttar andras barnvagnar... Jag är själv mamma och har ett barn som sitter i vagn. Jag bor i Göteborg, och det är omöjligt att veta vem som är mamman till den vagnen som står i vägen... Så man har inget val utom att flytta vagnen, speciellt när man ska fram med sin egen vagn... Jag kan ju inte gå runt och fråga alla om det är deras vagn liksom..

2010-04-13 @ 14:55:44
URL: http://malinhellnerottosson.blogg.se/
Postat av: Elsa

Hej! Är aupair och tar han om två små barn, så har en ganska stor tvillingvagn. Men får den aldrig igenom den i tex matvarubutiker, affärer eller liknande utan måste lyfta ur barn, väskor m.m och släpa runt på allt inne i affären. Vet inte om det är samma problem i Sverige, men det är sjukt störigt!

2010-04-15 @ 06:16:59
URL: http://elsaikanada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0