Det här med ammning


En del mammor som ammar tycker att det är själv klart att amma vart som helst när som helst bara för att barnet är hungrigt.
Läste en artikel i Metro om en mamma som ammade på ica eller på Åhlens aa när ungen ville ha mat slänge hon upp bröstet och lät ungen amma.
Hon hade blivit tillsagd av en vakt i en galleria som sa att det faktiskt fanns ammningsrum.
Hennes svar blev att hon visste det men det var så tråkigt att sitta där.

Själv tycker jag inte att man kan amma vart som helst hur som helst, tycker att man ska visa respekt för andra runt om.
Jag ammar ju Isabel och ammade Antonio också, jag ammade även när jag var på stan på cafee och sånt men skillnaden är att jag vet att alla inte vill se när man ammar och därför hade jag en filt över eller ammningskläder så alla andra inte behövde se.

Jag tycker att det är ganska äckligt att se när mammor flashar sina bröst hur som helst, som när vi var på Ikea så satt vi och åt och pratade så satt det ett gäng mammor framför och plötsligt så visar hon hela bröstet innn hon han ungen där, tappade matlusten direkt.

Alltså säga att det är en rättighet att amma hur som helst var man än vill är fel, bara för att det är naturligt så är det inte rätt att göra det offentligt precis som man vill.

Läste i en tidning att det var en kille som också tycket det var fel och sa också att bara för att det är naturligt så är det inte rätt.
Han sa också att kissa är naturligt och det är något som alla gör men det gör det inte rätt att kissa vart som helst.

Okej det är inte samma sak men vi kanske fattar vart jag vill komma :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0