Lika omogna

Jag blir så arg på folk alltså.
Det finns så många äldre mammor som inte tycker "om" unga mammor för att vi är omogna, och för att många lever på soc.
Men vadå om jag min mormor var stenrik och dog och vi skulle ärva alla pengar skulle det vara mera okej då?
Inte för att vi får pengar från soc men endå.

Sen det där med att vara omogen, det finns sjukt många unga mammor jag tycker är omogna, delvis sör att dom går ut och festar typ varannnan helg.
Nu kanske ni tänker men varför får man inte det?
Jo för jag tycker att när man väljer att bli mamma så har man ett ansvar även om det typ är  en gång i månaden.
Man har valt att växa upp och skita i vissa saker.
Just därför tycker jag faktiskt att det är lite ansvarslöst att bara fixa barnvakt och gå ut och supa.

Då finns det ju folk som frågar, är det värt att ge upp hela sitt liv bara för att man blivit mamma?
Mitt liv slutade absolut inte när jag fick Antonio snarare tvärrt om, Antonio är mitt allt!
Just därförskulle jag aldrig fixa barnvakt bara för att gå ut och dricka och festa.
Deremot skulle jag kunna fixa barnvakt om jag ville göra något annat som typ gå på middag med min man,
om Antonio nu inte skulle orka följa med.

Men sen finns det sjukt många omogna äldre mammor med,
om man tex kollar på familjeliv.se s tjafsar mammorna typ om allt där.
-Du förstör mitt barn.
-Så får man inte göra.
Massa saker och som tex så finns det folk som faktisk frågar om det är okej att bebisar smakar på alcohol.
Jagmenar vafan nej det fattar väl alla.

Alla människor är väl omogna på olika sätt, tror verkligen inte att  varken äldre eller yngre mammor är bättre!

Skulle skrivit mera men vi måste gå ut nu, hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0