Gravid

Jaha igentligen hade vi inte tänkt att berätta för våra familjer att vi vänatar smått igen.
Men idag bestämde min man att vi skulle det, så jag sa visst men då får du ringa och berätta det.
Så sagt och gjort, han ringde till sin mamma först.
Hon blev ganska glad men samtidigt sa hon att hon blev lite orolig.
Senare på kvällen ringde han till min mamma som bara sa
-Ja förstod nästan det.
Sen skrev jag till min syster på Fb och berättade, hon sa grattis men kan inte direkt påstå att hon blev glad.
Hon sa också att hon också nästan förstod det.

Tycker det är lite konstigt att dom säger så, menar bara för att jag har sagt att jag vill ha flera barn och att det inte ska vara så stor ålderskillnad så då betyder det alltså för dom att vi skulle ha en till bebis direkt!?

Så det känns ganska surt!
Tycker faktiskt att antingen blir man glad eller så håller man käften.
Jag vet att dom är oroliga vi behöver inte höra det om och om igen!
Så nu känns det lite som att det hade varit bättre att inte säga något.
Men så länge dom inte säger att jag ska göra abort så är det väl ganska lungt.

Sen tänkte jag på en annas sak jag är ju bara i vecka 8 än så länge så man vet ju inte riktigt,
men om jag nu skulle få missfall skulle dom då bli "glada" då?
Då får dom ju som dom vill.

Det känns ganska ledsammt att dom som faktiskt blev glada är våran gammla barnmorska och min kompis.
Att inte ens egen familj kan bli glad och sen efter ett tag när chocken är över att dom bara antar att jag ska vara som vanligt och låta dom vara med min bebis och vara jätte glad.
Det svider mer än vad man kan tro att folk inte kan bli glada.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej!



grattis Vad kul! Älta inte i att dem blir glada eller inte, det är er lycka som räknas mest, förstår att det är jobbigt.

Sen tycker jag att det blir bra ålderskillnad mellan dina barn, det blir ju perfekt! Det är så de flesta vill ha det.



ha det så bra!

2009-05-12 @ 09:03:16
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: theodorsmamma

Grattis till nr 2:) Guud va roligt:)

2009-05-12 @ 21:41:18
URL: http://sussiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag förstår inte....varför blir de oroliga?? elle rinte glada....för att du ska bli sjuk eller vad?? jag förstår första barnet...men när du gjort ett är allt redan"förstört" eller liksom...ett eller två spelar ingen roll...lika bra att köra på! jag tror på er de komme rgå så bra så! läs www.babymommy.blogg.se en supersöt familj med två fina flickor

2009-05-13 @ 00:45:34
Postat av: emma

Kom in på din blogg av en slump bara.

& jag tycker det är sjukt hur din familj reagerar.

Ett litet barn är alltid ett mirakel,

& jag är glad för din skull!



Grattis grattis grattis grattis! :D

När är det dags & hur känns det?



kram

2009-05-13 @ 10:21:29
URL: http://emgoespublic.blogg.se/
Postat av: Lesly

ush da inte kul när man inte får något stöd av familjen. Varför skulle dem bli oroliga för, ni har ju klarat det jätte bra hittils.



Grattis i alla fall!

2009-05-14 @ 13:53:36
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: dezzi

va kul jag visste det:)eller fattade..måste få träåffa dej snart..puss

2009-05-14 @ 21:14:17
URL: http://dezzii.blogg.se/
Postat av: jamila

Grattis!

Vad kul för Antonio!!!!

2009-05-15 @ 08:22:59
URL: http:// jamilaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0