Varför?

Jag förstår inte en sak. :question:
Om man kollar runt på stan så ser man att mer än hälften av barn under två år sitter vända från sin förälder i vagnen.
Det har ju stått i tidningar och varit på tv att det inte är bra för barn under två år.
Just för att dom bli överstimulerade och att dom inte känner sig trygga när dom inte kan se sin mamma eller pappa.
Att dom bli lättare ledsna, som jag också tänkt på så fort man hör en unge gråta och man kollar så sitter den i en vagn vänd från sin förälder.
Låter föräldrarna barnen sitta i sånna vagnar för att som inte bryr sig eller för att dom inte vet eller bara för att det är snyggast att ha sånna vagnar?

Jag tänker på det jätte mycket nu när vi ska få en unge till,
eftersom att vi ska ha en syskon vagn.
Antingen är det ju vagnar så man har ena barnet vända från än och bebisen mot en, men sen vid 6 mån när bebisen ska sitta är den också vänt från en.
Varför kan det inte bara finnas en vagn där en kan sitta mot en och den större från en.
Nu har vi kollat på en emmaljunga och då sitter båda barnen mot en, villket Antonio antagligen inte kommer vilja eftesom att han kommer vara ganska stor när nästa kommer.
Så några förslag? :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

fin blogg.

det här med vagnar är en hel vetenskap. lol

har du kollat på First wheel eller kanske är det wheels. googla det och klickain på deras hemsida. dom har en syskon vagn. jag tror att babyland är återfösäljare. kanske in alla babyland.



ha det bra!

2009-07-15 @ 16:01:57
Postat av: theodorsmamma

Jag har vagnen vänd från mig och jag har det för att mitt barn trivs bäst så...Han vill hellre se framför sig än att sitta och kolla på mig hela tiden...Det handlar inte om att jag inte bryr mig utan om att HAN vill ah det så

2009-07-16 @ 18:09:05
URL: http://sussiem.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

Jag har också barnet vänd ifrån mig. Har hört att 6månader är för tidigt.. två år var att ta i & det kan man nästan förstå själv.

2009-07-17 @ 08:00:21
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0