Varför super alla så mycket??

Jag kom att tänka på en sak.
Varför dricker folk som idioter?
Kollar man på Facebok tex så ser man att typ alla skriver.
- Fan va jag är bakis!
-Festa i kväll.
-Jag är as full!
-Någon som vill supa?

Alltid skriver någon så och sen typ fem dagar i rad.

Sen om man kollar på folks bloggar så är det typ 13-14 åringar som skriver
-Jag älskar att festa.
Man borde inte ens veta hur det är att vara full, när man är så liten.
Jag kan verkligen inte förstå varför folk slänger bort sitt liv på att supa sig fulla.
Då menar jag inte bara för att man inte har ett sånt liv som jag har så är man dålig.
Jag förstår bara inte.

Sen om man kollar på mamma bloggar är det jämt mammor som skiver-
Idag var jag på stan med min bebis och träffade en kompistår, vi satte oss på en ute servering och  drack lite vin eller öl eller cider.
Eller.
Idag var jag och min bebis hemma hoss en kompis och vi satte oss och drack lite vin.

Det förstår jag inte helle hur man kan dricka när ens lilla barn är med.
Visst att dom kanske inte dricker mer än ett glas men man påvekas fortfarande av ett glas även om man inte alltid märker det.

Kommentarer
Postat av: nathalie

du har en bra poäng där, det låter väldigt illa i vissa situationer tex det med barnen du skrivit, sjväl älskar jag att festa, tror att många dricker för att våga. att våga prata med folk att våga göra saker som man kanske inte vågar annars.. :P hehe

2009-07-12 @ 23:00:48
URL: http://nhennings.blogg.se/
Postat av: Viola

Håller med. Sjukt att så unga dricker :/

2009-07-14 @ 20:26:54
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0