Två döda..

...och två lever.
Min man klippte gräset för en timme sen så kom han in och sa att vi skulle följa med och kolla.
Det var en bebis igelkott som låg där, han tog upp den med en handske men det rörde sig inte.
Vi trodde det var sa.mma vi hittade i förgår.
Vi la den i skuggan och skulle kolla om den rörde på sig.
Sen gick jag och Antonio in, så tio min senare kom min man in igen och sa att han hittat en till, men den levde.
En stund senare kom han inspringade och sa att han hittat flera så vi gick ut och kollade bakom förådet.
Direkt såg vi en, under plankorna låg den, så min man lyfte bort den, då såg vi en till men det var mossad mellan två plankor och var helt död.
Det är bara små bebisar så vi letade efter mamman och min man tror att hon ligger död under förådet.
Stakars små, dom kan inte vara gammla.
Vi vet inte vad vi ska göra med dom, dom ser ut att vara så små att dom inte klarar sig själva.
Dom kan knappt titta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0