Inte så lätt

Satt och tänkte på en sak, alla håller på och säger ensamstånde mammor är så duktiga och bla bla bla.
Men jag måste faktiskt säga att vara två om ett barn är inte heller så lätt.
Min man och jag har ibland väldigt olika syn på uppfostran.
Vad Antonio får ha för leksaker och inte.
Hur man ska säga åt honom.
Vad den ena och den andra ska göra hemma och kring Antonio.
Allt sånt.
Finns stunder där jag har kännt att det hade varit mycket lättare om jag var sjläv med honom.
Men så klart är jag jätte glad att jag har min man och att Antonio har en pappa som finns där för honom helatiden. 
Dessutom är jag glad att Antonio ska bli storebror till sitt hel syskon. :)

Kommentarer
Postat av: nora

hörde att du skulle ha frågestund, så här kommer några frågor :D

Är du svartsjuk av dig?

Hur träffades du och din man?

Vad är det bästa vs jobbigaste för dig med erat förhållande?

gillar din blogg!



2009-07-22 @ 21:57:20
Postat av: Sara

Självklart är det inte lätt att vara två om ett barn heller, det är inte lätt för någon förälder alls.. Oavsett om man är ensamstående eller är två. Men föräldrar som är två har mer möjligheter till avlastning (dvs till varandra).. Jag är ensamstående på heltid och jag tycker inte själva uppfostran är jobbigt eller ekonomin, utan det är att vara ensam dygnet runt och alla dagar i veckan och alla veckor om året. Men jag är supernöjd med mitt liv och min son :)



Jag förstår att det är jobbigt när du och din man har skilda åsikter om uppfostran och t.ex leksaker.. Går det inte att ni kompromissar kanske?



Ha en fin dag!

2009-07-23 @ 14:26:36
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0