Ett barn till? inte om familjen får bestämma

Jag skulle gärna att Antonio skulle få ett syskon snart, min man vill också det men sen finns det ju problev även om inte dom har något direkt med det att göra.
Men problemet är iallafall min mamma och syster, dom vanligaste komentarerna är
- Antonio ska inte få ett syskon!
- Iallafall inte på flera år!

Ja menar hallå, dom kan väl säga typ
- Antonio ska väll inte få ett sykon på ett tag,
i stället för att dom "bestämmer" att han inte ska få det.
Jag tycker att det är jävligt respekt löst av dom att säga det,
det är ju min familj och mitt liv!
Blir iallafall väldigt ledsen när dom säger så,
då blir det typ som att jag inte skulle klara av att ta hand om ett barn till,
men jag skulle ju inte vilja bli mamma igen om jag inte visste att jag skulle klara det.



Kommentarer
Postat av: liisa

kikar in och säger hej

2009-01-15 @ 15:59:35
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja det är verkligen respektlöst att säga så, det är ju som sagt var ditt liv! Och jag tror att det är bra att få barn tätt, jag tror barnen kommer bättre överäns med varandra då. Dom har liksom alltid någon att leka med.



Måste bara säga att jag är så avundsjuk på dig! Jag vill också vara gift och ha barn redan nu..!

2009-01-15 @ 16:01:47
URL: http://moaidaamanda.blogg.se/
Postat av: Andie

Det är väldigt respektlöst av dem att fälla sådana kommentarer. För det är faktiskt du och din make som bestämmer om ni vill utöka er familj, inga utomstående även om de nu är släkt/familj.

Och jag förstår att du blir ledsen.

2009-01-17 @ 13:16:50
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Stsrer!

Hej jag förstår att ni alla reagerar så, men jag måste försvara mig här.



Det är nämligen så att jag iaf är orolig och kanske tycker det är lite tidigt med två barn innan det första barnet har "kommit igång" i livet. Att ge det första barnet mer ensamtid med sina föräldrar tror jag verkligen på. Det är 4 år mellan mig och min syster, det samma mellan min pojkvänn och hans syster. Tror det är BRA att vänta nått år eller så. Man som barn vill nog gärna vara med sina föräldrar "ensamna" de första åren... Tror iaf jag på, hur är det med åldrarna på er själva syskon emellan???? tänkt på det ni som kommenterade

2009-02-21 @ 12:28:04
Postat av: Rebecka

Jag tycker att det är en sak som är DIN ensak..Vill du skaffa syskon till honom redan nu så tycker jag du ska göra det, känner du att du är redo att ta hand om 2 så varför inte..

Och ställer då din man upp så är det ju bara bra..

Jag personligen tycker att de är bättre och ha barn tätt en att de ska vara några år imellan, dels för att då har den första fått sin tid och sen ska ni ägna tid åt den andra och då kan de bli svartsjuka från den första, jag tycker då att det är bättre att ha barn tätt ..



Nu vart de lite långt men men :)

2009-03-08 @ 13:06:56
URL: http://tjingelingbecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0