lite elakt men sant

Måste faktiskt säga att jag älskar att jag fick Antonio när jag "bara" vae 18.
Nu när man går på stan och någon äldre gravid kollar på en, så säger jag typ till Antonio.
Mamma älskar dig, då måste dom så klart kolla lite konstigt på en som att dom tänker typ, jaha har den när unga tjejen barn.
Hahaha bara för att jag inte är gammla som dom!
Eller om man går på promenad så kollar äldre mammor nedlåtande eller konstigt på en, men som sagt bara för att jag är ung och pigg och ingen "gammal" tant.

Jag älskar att vara ung mamma och ingen sån som bara skriker och klagar och drar i sitt barn, bara för att dom jobbat för mycket och sen är för trötta när dom kommer hem!

Nu kanske det här blev lite konstigt skrivet, men jag sitter i mörkret så jag ser inte riktigt tangenterna och orkar inte kolla påskärmen om det är rätt stavat eftersom jag får ont i ögonen då :P ja ja nu ska jag sova, godnatt

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag tycker det är jätte gulligt med unga mödrar (kanske dock inte så unga som 14-15år) men i din ålder är det väl inga problem :)

2009-08-16 @ 11:49:16
URL: http://ellada.webblogg.se/
Postat av: Syster.

Tycker man ska vara försiktig med vad man säger om mammor som är "äldre" än du. Det är absolut inget fel med att vänta några år med barn. Många ser gärna till att man har en stabil ekonomi eller liknande innan barn kommer upp på tapeten. Och sen att man har lite livserfarenhet och annat. Det finns många fördelar med att vänta och Inte bara nackdelar. Så prata inte illa om andra som du inte känner. Det tycker jag är mycket lågt!

2009-08-16 @ 17:10:07
Postat av: Nicole - mamma till C

Förälder är ingen ålder. Om man kollar "snett" på någon för att den är ung resp gammal är man bara omogen.

Jag kollar inte snett på äldre för att jag valde att bli mamma tidigt. Alla är vi olika och allas liv är olika. Man prioriterar lixom olika.

2009-08-17 @ 20:57:41
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Sophie

Bara för de har en utbildning och har levt livet lite innan de skaffar barn. Jag ska skaffa barn efter jag läst på högskola och kan garantera att jag kan försörja mina barn utan att gå på akassa/socialen.

2009-08-19 @ 20:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0