Antonio på lekplatsen

Nu är kl mycket, vaknade 8 på morgonen,
 Antonio och jag lekte i vardagsrumet sen gjorde jag gröt till honom vilket han vägrade äta.
Så vi lekte lite till, sen började jag städa så han fick leka med pappa sin.
Till lunch blev det pasta och kalvfrikadeller,
han vägrade äta pasta men frikadellerna fick han i sig som tur var.
Efter lunchen gick hela familjen ut till lekparken,
 jag tänkte att han kanske ville åka rutschkana först åkte jag med honom vilket han tyckte var okej,
sen fick han åka själv men då blev han lite ledsen så vi gick till gungorna istället,
 vi satte ner honom men han började gnälla direkt.
Så vi givk till sandlådan, där fick han leka,
vi har ingen hink och spade så han fick gräva med en pinne istället
(stakars liten) Tänkte att han kunde få det på hans 1års dag.
Där satt han väl och lekte en halv timme men då blev kl så mycket att vi var tvngna att gå hem.
När jag lufte upp honom ur sandlådan började han gråta, han blev jätte ledsen, plutt!
När vi kom hem så skulle jag koka upp vatten,
 jag satte på plattan och gick in i vardagsrummet och kollade lite på tv,
så efter typ 20 min gick jag tillbaka och märkte att det inte kokade.
Det är något skumt med våran spis! 
Eftersom att vattnet inte kokade fick jag värma en barnmatsburk, som tur åt han mer en halva.
Sen fick han sova, han sover fortfarande väldigt dåligt.
 
Imorgon är det väl bara för mig att fortsätta städa,
vi har inget annat planerat.
Bästa bebis fylle 1 om 9 dagar!
Puss på honom!

Kommentarer
Postat av: J

Ha en bra påsk

2009-04-10 @ 23:06:48
URL: http://jantra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0