Guatemala Latino Unge

Nu sitter jag har och skriver lite och lyssnar på gammla låtar som jag lyssna på typ när jag var 8,9 år.
En av modom är Mauo caho - Me guta tu. När jag var lite älskade jag den låten för att han sjunger Me gusta Guatemala, vilket är landet jag kommerifrån.
Jag blev adopterat hit till sverige när jag var 6 månader. Villket jag inte funderar så mycket på, här har jag världens bästa mamma och syster och bror. Dom skulle jag inte byta ut mot någon annan mamma eller syster.
Min bror är dock min biologiska broder, vi blev inte adopterade till samma familj men vi har vetat om och känt varandra sen vi var bebisar.
När jag var lite och gick på dagis och alla skulle lika, var jag alltid
Min man kommer från Colombia och är halv indian så alltså är Antonio 3/4 Indian.
Det är också en sak som stör mig när folk säger att jag är svensk, jag är inte svenska jag är Guatemalan.
Bara för att jag bor här och är svensk medborgare tycker jag själv inte att jag eller min man eller inte min son heller är svenskar. Antonio är bara född här, det gör honom inte svensk.
Nu kanske jag låter jätte rasistisk men det är absolut inte så jag menar, min mamma är ju svensk, adoptiv mamma alltså =) likså alla mina släktingar. Men jag tycker att man ska vara stolt över vart man kommer ifrån.
Men inte överdrivet så klart

Så här ser Guatemalas flagga ut
 


Kommentarer
Postat av: choquitaa

Guud jag håller med dig! Jag är född här i sverige dock men båda mina päron är chilenare. Alla säger du är svensk och blablabla. Jag är inte svensk :/ jag har inget emot svenskar men jag känner mig inte SVENSK och kommer aldrig bli det ;) stolt latina for ever ;D 100

%

2009-05-04 @ 14:07:41
URL: http://choquitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0